• خانه
  • |
  • اخبار
  • |
  • مراسم تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین دوره مسابقه تیمی ایلیمپیاد

مراسم تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین دوره مسابقه تیمی ایلیمپیاد

امتیازدهی

مراسم تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین دوره آزمون ایلیمپیاد (سال 1401) در تاریخ 25 اردیبهشت 1402، از ساعت 11 تا 12:15 در آمفی‌تئاتر خانه علم دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و با حضور بیش از 100 شرکت‌کننده برگزار گردید. علاوه بر برگزیدگان ایلیمپیاد، میهمانان این مراسم شامل 60 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان 2 زنجان، جمعی از اساتید دانشگاه علوم پایه و مسئولینی از اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بودند. در ابتدای مراسم، حضار ضمن آشنایی با چیستی و چگونگی ایلیمیپاد، در جریان نحوه برگزاری ایلیمپیاد سال 1401 قرار گرفتند. سپس جناب آقای دکتر رشید زارع نهندی، استاد دانشکده ریاضی و معاون دانشگاه تحصیلات تکمیلی به ایراد سخنرانی حول اهمیت انجام فعالیت‌های تیمی و نیز دستاوردهای بشر در زمینه هوش مصنوعی به عنوان محصولی از فعالیت‌های تیمی انسان پرداختند و با اشاره به توانایی‌های این حوضه، بویژه آخرین دستاورد در این زمینه، ChatGPT، بر اهمیت سازگاری بشر با این تکنولوژی‌ها تأکید نمودند. پس از این بخش، کادر اجرایی خانه علم، مروری بر سوالات ایلیمپیاد 1401 و نیز پاسخ‌های تیم برگزیده امسال داشتند. در انتهای مراسم نیز از برگزیدگان ایلیمپیاد تقدیر به عمل آمد.

آزمون ایلیمیپیاد 1401

در آزمون ایلیمپیاد سال 1401، 2۴ تیم از استان زنجان مشارکت داشتند که 8 تیم از این تیم‌ها به عنوان تیم‌های منتخب استان زنجان به خانه ریاضیات اصفهان (مجری ایلیمپیاد در ایران) معرفی شدند. از این تیم‌ها نیز 2 تیم با انتخاب خانه ریاضیات اصفهان در بین 15 تیم برگزیده کشور قرار گرفتند که یکی از این دو تیم در بین 4 تیم حائز رده A قرار گرفت. در مرحله دوم ایلیمیپیاد، 4 تیم اول رده A (دو تیم از اصفهان، یک تیم از استان مرکزی و یک تیم از استان زنجان) به رقابت با یکدیگر پرداختند که در نهایت تیم سه نفره استان زنجان متشکل از خانم‌ها  مرضیه رستم‌خانی، رقیه سلمانی و نرگس نجفی موفق به احراز رتبه اول کشور شد.

جشنواره نوجوان خوارزمی

لازم به ذکر است که در بخش تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده، از دو تیم دانش‌آموزی برگزیده جشنواره نوجوان خوارزمی استان زنجان که با راهنمایی اساتید دانشگاه علوم پایه در این جشواره شرکت کرده‌ بودند، نیز تقدیر به عمل آمد. خانم‌ها ثنا حسنی و زهرا مجتهدی اعضای تیم دو نفره دانش‌آموزی از دبیرستان فرزانگان 2، در جشنواره نوجوان خوارزمی امسال، موفق به احراز رتبه 1 استانی شده بودند. این دانش‌آموزان با طرحی تحت عنوان «نمودار ون» و با راهنمایی دکتر محمد فرخی درخشنده، عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی در این جشنواره شرکت کرده بودند. همچنین، تیم دو نفره دانش‌آموزی متشکل از خانم‌ها دیانا منانی و سیده پریا موسوی و با راهنمایی دکتر زهرا نریمانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم کامپیوتر، موفق به قرارگیری در بین تیم‌های برگزیده دانش‌آموزی شده بودند. طرح این دانش‌آموزان با عنوان «حل مسئله به روش درخت تصمیم» در جشنواره امسال شرکت کرده بود. در ادامه گزارشی تصویری از این مراسم آورده شده است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها